Na Christian Lacroix in 2007 en Jean Paul Gaultier in 2008 is het dit jaar de Brit Paul Smith die voor evian de jaarlijkse limited editon fles heeft ontworpen. Paul Smith is één van de meest creatieve fashion designers van het moment en staat bekend om zijn gevoel voor humor en optimisme. Het is daarom niet zo verwonderlijk dat natuurlijk mineraalwater evian met hém een samenwerking is aangegaan. Op de voor Paul Smith kenmerkende wijze – vrolijke en kleurrijke strepen – geeft hij de puurheid van het water en de ‘youthfulness’ van het merk vorm in een feestelijke fles.

’My whole life is about being childlike – not childish, but childlike – which means that you have a lateral mind and lateral way of thinking. You’re very curious. The bottle that I designed for Evian is full of all the colors that I use every day and they’re very full of energy and fun. Life is about living young, being youthful and enjoying yourself every day because every day is important.’, Aldus Paul Smith.

Met dit in zijn achterhoofd ging de Britse designer aan de slag met het ontwerp voor de speciale evian fles. Het resultaat is een feestelijke fles in levendige kleuren, waarbij de bekende strepen de transparante puurheid van het natuurlijke mineraalwater op elegante wijze tonen. Hiermee zeggen evian en Paul Smith ’Youth is not just a question of age, it’s also a question of attitude’.

De ‘Paul Smith for Evian’ fles werd op spectaculaire wijze tijdens Londen Fashion Week gelanceerd en is vanaf november 2009 verkrijgbaar met vijf verschillende kroonkurken, exclusief bij De Bijenkorf, Gall&Gall, Bagels & Beans en Waterwinkel Amsterdam. Adviesprijs € 4,95.

Lees ook:
Beauty Must-have: Evian limited editon ‘Beauty by Coco’ brumisateurs
Evian by Jean Paul Gaultier
Christian Lacroix ontwerpt prêt-a-porter fles voor Evian