Bij de haar en kapseltrends van 2009 draait het bij Wella Professionals allemaal om Personlized Trends. Of het nu het superkorte blonde koppie van Agyness Deyn is, of de superglam bobtrend van Katie Holmes die een lange neus trekt naar de steeds maar weer veranderende ‘bob’ van Victoria Beckham, één ding is zeker: de looks van nu zijn meer dan een leuk kapseltje; ze halen de voorpagina’s van de bladen en complete weblogs worden erover vol geschreven. Intuïtief voelen we aan welke trend bij ons past. Dan springt de vonk over en raken we geïnspireerd om actie te ondernemen en maken we een afspraak met de kapper. Maar met het simpelweg kopiëren van een bepaalde look volstaat anno nu niet meer. Vandaag de dag draait het om het interpreteren van de belangrijkste trends en deze vervolgens personaliseren tot het bij jou past!

Personalized Trends 2009, is volgens Wella Professionals de toekomst van de haarmode. Iedere look wordt helemaal aangepast zodat hij aansluit bij jouw individuele gezichtsvorm, kleuring en Lifestyle. Personalized Trends 2009 van Wella Professionals bestaat uit vier looks die zijn geïnspireerd op Trend Vision 09. Deze visie geeft de hoofdlijnen aan voor de ‘haute couture’ haarcreaties voor dit jaar. Personalized Trends 2009 vertaalt deze looks naar een hip straatbeeld. ‘We hebben vier looks gecreëerd waarmee het haar in 2009 er supermooi uitziet’, vertelt Josh Wood, Creative Director van Wella Professionals en één van de meest gerespecteerde kleurspecialisten in the business. ‘Iedere look kan helemaal op maat worden gemaakt, zodat hij precies past bij wat de klant wil en nodig heeft’.

De Lush – bij deze look gaat het over acceptatie van wie we zijn, het natuurlijke lichaam in al haar glorie: energie en innerlijke kracht; welzijn en zelfvertrouwen. De materialen en haarstijlen zorgen voor een vloeiende en provocerende beweging. Sensuele lokken in gebrand oranje en heet koper. Warmte en een nieuw ontdekte gloed komen van heet satijnbruin, bruisend karmijnrood, spicy koraal en gouden beige. Het haar is vol en glanzend en curveachtige vormen en golven bepalen de norm.
VirualLife – VirtualLife speelt zich af tussen de realiteit en de virtuele wereld. De lijn tussen realiteit en fantasie vervaagd, we creëren onze eigen werkelijkheid. De interactieve generatie is ongeduldig en creatief – en aan de macht. De kleuren en materialen hebben nieuwe levenslust, geïnspireerd door speelse technologie. Kleur staat hierbij centraal en zwarte accenten geven een duidelijke boodschap. Flexibiliteit, creativiteit en plezier hebben. In deze look exploderen de kleuren!
InterseXion – deze look gaat over het uitdagen van stereotypen van de maatschappij. In InterseXions new-age glam botsen de mannelijke en vrouwelijke werelden en vormen een nieuwe diversiteit. Het gaat niet over androgynie, maar het is de evolutie van vrouwen en de metamorfose van mannen. De vamp is uit, charismatische chic met een twist is in.
Utopia – Utopia spreekt van een zachtere wereld: niet langer het verlangen naar topprestaties maar waardeert ook emotionele eigenschappen. Minimalisme behoort tot het verleden en we bewegen ons naar een meer emotionele benadering van de wereld. We zien transparante styling en korte kapsels van koel blond en pastelachtige nuances. Dramatisch volmaakte statements, zowel op schouderlengte als daarboven.

Bekijk hier meer foto’s van de Wella Professional Looks voor 2009

Lees ook:
Kapseltrend: Vlechten in het haar
Kapseltrend: De Lob
Beauty Nieuws: Scarlett Johansson is Brunette!
Beauty trend: Hippie Headbands
Kapseltip: Stijlvolle dikke paardenstaart in een handomdraai