lippen

Trend: felgekleurde lippen

In de wereld van beauty draait het altijd om de ogen óf de lippen. En op dit moment draait het allemaal om de lippen. Veel vrouwen kiezen tegenwoordig voor een felle kleur lippenstift – van rood tot oranje, van fuchsia tot koraal – en dragen deze kleur dag en nacht bij alles wat ze maar in de kast hebben hangen. Cosmeticamerken springen hierop in en brengen fellere kleuren op de markt, maar ook tegen hogere prijzen.

Elizabeth Holmes van The Wall Street Journal schrijft uitgebreid over deze trend. Volgens haar bevindingen kost een lippenstift van Tom Ford tegenwoordig 48 dollar, 3 dollar meer dan wat dezelfde lippenstift kostte in 2010 en ver over de prijs van gemiddeld 32 dollar voor lippenstiften van high-end merken als Chanel en Yves Saint Laurent.

lippen

Atomic Orange by Bobbi Brown

Make-up goeroe Bobbi Brown was een pionier op het gebied van de ‘nude look’, wat inhoudt dat je wel bent opgemaakt maar met subtiele kleuren die enkel je sterke punten accentueren. Maar ook dit merk heeft onlangs een collectie met fellere kleuren gelanceerd onder de naam ‘Neons and Nudes’. De 23 dollar kostende ‘Atomic Orange’ lippenstift was vrijwel direct uitverkocht.

Toch is het oppassen geblazen met deze lippenstifttrend. Veel vrouwen hebben de neiging te overdrijven omdat ze de rest van hun make-up niet matigen, wat wel vereist is als je felgekleurde lippen wilt. Bovendien vergt deze trend veel onderhoud. Je moet regelmatig checken of de kleur niet is uitgelopen of op je tanden zit en bij de geringste vervaging moet je bijwerken. Volgens James Boehmer, director of global artistry bij NARS Cosmetics, is er één manier om een felle lippenstift in stijl te dragen: met een frisse en schoon ogende huid en je haar strak naar achter getrokken.

lippen

Dolce&Gabbana spring 2012

Lippenstiften werden vroeger spontaan gekocht, maar tegenwoordig koopt men gerichter omdat de kleur van de lippenstift wordt gezien als modeaccessoire. Er zijn zelfs bewijzen dat de verkoop van lippenstiften steeg in tijden van een slechte economie (net zoals de rokjes korter worden in tijden van recessie). Echter heeft de lippenstift er in de huidige recessie een geduchte concurrent bij gekregen: nagellak met een lager prijskaartje en een breed scala aan kleuren wordt momenteel en masse verkocht.

Toch schijnen wij vrouwen bereid te zijn steeds meer uit te geven voor een lippenstift volgens Mary Nanfelt, consumentenanalist bij IBISWorld. De gemiddelde vrouw geeft meer dan 30 dollar uit voor een lippenstift. Volgens Alicia Sontag, senior vice president global marketing voor Bobbi Brown Cosmetics, komt dat omdat we minder prijsgevoelig zijn als het aankomt op lippenstiften omdat we deze maar om de drie tot zes maanden aanschaffen.

lippen

Nars spring 2012

Heb je niet zoveel te besteden? Gelukkig zijn er ook genoeg (huis)merken die evenwel felle kleuren in hun collecties hebben opgenomen, maar dan tegen vriendelijkere prijsjes!

lippen

L'Oréal spring 2012

Zie ook:
VOOR EEN PROFESSIONELE WAXBEURT GA JE NAAR DELETE
Voorjaar Haartrends en Kapsels rechtstreeks van de Catwalk
GET GLAM BEAUTYTIPS VAN ELEONORA, BERNADETTE EN IRENE
MONICA BELLUCCI SCHITTERT WEDEROM IN DOLCE & GABBANA CAMPAGNE
CLINIQUE COSMETICA NU OOK ONLINE TE BESTELLEN

Tags: , , ,