snapchat film

Social media blijft ons keer op keer verbazen, maar dit social nieuwtje slaat alles. Regisseur Hannah Macpherson heeft namelijk een speelfilm gemaakt met de social media-app Snapchat. Alle video’s van maximaal 10 seconden zijn gebundeld en hebben geleid tot de allereerste speelfilm voor mobiele telefoon: Sickhouse.

Nu te zien in de bioscoop – ehm – smartphone, bij jou in de buurt: ‘Sickhouse’ de horrorfilm en allereerste Snapchatfilm. Het verhaal gaat over een groep vrienden die naar het bos gaat om een mysterie rondom een griezelig huis, Sickhouse te ontrafelen. Misschien een beetje afgezaagd moeten we eerlijk toegeven, maar de manier van filmen is wél helemaal van deze tijd! Snapchat is hip en de filmpjes van maximaal 10 seconden zouden samen voor een héél vette film kunnen zorgen.

De hoofdrolspeelsters zijn Andrea Russet en Sean O’Donnell, die door miljoenen mensen worden gevolgd op social media. Tussen 29 april en 3 mei acteerden ze voor hun mobiele camera in Los Angeles. Je leest het goed: deze film is in maar vijf dagen gedraaid.

Leuk feitje is dat de Snapchatvolgers van Russet die periode gedeeltes van de film konden kijken, want Russet heeft veel scènes rechtstreeks op Snapchat geüpload. Inmiddels zijn al die losse beelden verdwenen natuurlijk, want snaps hebben een levensduur van 24 uur. Wel hebben er nu al miljoenen mensen gekeken naar de losse snaps. Dat is nog ‘ns een filmrelease 2.0!

Inmiddels zijn alle puzzelstukjes bij elkaar geraapt en is er een speelfilm van gemaakt. De film duurt maar liefst 1 uur en 8 minuten.. dat zijn héél wat snaps (een snapchat-video kan maximaal 10 seconden duren).

De trailer ziet er in ieder geval al veelbelovend uit:

De film is geproduceerd door Indigenous Media, waar ze niet vies zijn van dit soort unieke projecten. Mede-oprichter Jave Avnet zegt in een interview met Mashable: “Snapchat heeft een heel groot kijkerspubliek, maar tot nu heeft nooit iemand geprobeerd een lange-termijn verhaal te vertellen met de app, dus wij hebben deze challenge gretig aangegrepen.”

Avnet hoopt dat het in de toekomst zal leiden tot soortgelijke projecten. “Jonge mensen gaan niet meer naar de bioscoop en kijken geen TV. Ze spenderen hun tijd aan YouTube-filmpjes kijken, Snapchatten, enzovoort. Aangezien het publiek daar blijkbaar leeft, waarom zouden we ze dan forceren om ergens anders een serie of film te kijken?” Aldus mede-oprichter van Indigenous Media, Jave Avnet.

Je kunt de Snapchatfilm ‘Sickhouse’ vanaf nu bekijken op Vimeo, tegen een betaling van €5,22.

Tags: , , , , , , , , ,